Carpe Diem

Stockholm.
Enda sen jag flyttade till Göteborg så har jag ansett att Stockholm är min stad. Det är staden jag kommer återvända till, staden jag vill bo i, och staden jag vill bilda min familj i.
Men när jag nu satte mig på tåget till Stockholm från Göteborg i dag, denna underbart sköna soliga påskafton, och åkte förbi Sävedalen så insåg jag att Göteborg är staden för mig.
Jag kände hur ont det skulle göra att flytta därifrån.

Att flytta ifrån mitt liv som jag har byggt upp, alldeles på egen hand.
Självklart saknar jag Stockholm ibland. Det är en sån otroligt vacker stad och man kan bara gå runt i timmar. Stockholm är en riktig promenadstad, och det saknar jag. Jag saknar att promenera längst vattnet, grilla vid Smedis eller spela fotboll i Rålis på somrarna.
Trots det så var det ändå helt rätt att flytta därifrån. Det var rätt tidpunkt helt enkelt.

Men hur skulle jag någonsin kunna flytta ifrån Göteborg?
Det går bara inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0