Here comes the bus, du du duh duh

Sitter på bussen på väg till Linköping för en härlig helg med Kristin och andra folk. Ska bli skoj!
Igår jobbade jag på gamla jobbet och det var så himla underbart för det var så mycket som slog mig då.
Jag älskar att cykla runt på kvällen, helt fri och bekymmerslös och komma hem till folk som välkomnar en med ett leende och är glad bara för att man finns där för att sitta ned och prata med dem i en kvart. Det ger en verkligen perspektiv på livet, och alla problem som man själv tycker att man har bara försvinner för man inser hur sjukt bra man faktiskt har det.

Och en sak som gjorde mig så stört glad var när jag kom hem till en tant, så var hennes dotter där; hade åkt ned från Sthlm för att vara med sin mamma som var väldigt sjuk och har förmodligen inte så långt kvar. Och det rörde mig så himla mycket när dottern tog hand om sin mamma och verkligen såg till så hon hade det så bra som möjligt. Det gjorde mig helt varm att se så mycket kärlek och omtanke. Då inser man att det visst finns helt underbara människor i denna värld.

Kommentarer
Postat av: hannipanni

here comes the bus!! old times <3

2008-12-12 @ 18:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0